Livet för närvarande

Det händer inte så mycket som andra skulle finna spännande i mitt liv just nu, men ändå har jag fullt upp med saker som jag tycker är spännande. Är inne på sista terminen på högskolan (vilket jag sagt många gånger förut, men man vill ju alltid lära sig mer och det tenderar att bli en längre och längre utbildning för min del).

Idag har jag startat upp mitt examensarbete som kommer att handla om berikning för tamhund. Superintressant och något som varje hundägare borde vara insatt i, men tyvärr finns det ingen bra litteratur inom ämnet. Där kommer hundnörden Tessie in i bilden och skriver sitt examensarbete om hur man kan berika sin hunds vardag. Mina hundar ställer ivrigt upp som försökskaniner. Eller är det försöks-duracell-hundar? En sak är iallafall säker, och det är att hundarna tycker att matte börjar skolan på tok för tidigt om mornarna. De vägrar gå upp ens när jag bäddar sängen.



Samtidigt funderar jag på framtiden. Det finns så många olika vägar inom etologi och djurskydd, så mycket jag kan tänka mig att arbeta med. Hjälpa djur till en bättre välfärd kan man göra på många sätt. Frågan är hur just jag ska göra det?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej

har du någon mailadress? så man kan kontakta dig?

Mvh,

Anna

2010-02-11 @ 16:33:04
Postat av: Tessie

Hej Anna,



klart jag har. Vad vill du kontakta mig angående?

2010-02-11 @ 19:31:33
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, vad trevligt med en person som vill berika djurs liv.

2010-02-21 @ 23:08:02
URL: http://ann-li.blogspot.com/
Postat av: Carina

Det låter som att du har ett intressant examensarbete på G. Pluggar du till veterinär? Du har då hjärtat på rätt ställe för djuren tycker jag att det märks som.



Jag önskar dig varmt lycka till med arbetet.

2010-02-23 @ 01:16:05
URL: http://nattdjuretsliv.blogspot.com
Postat av: Tessie

Tack Carina. :)



Nej jag pluggar etologi och djurskydd, det blir en Masterexamen i det till sommaren.

2010-02-23 @ 16:18:50
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0