Andas

Idag skippade jag vi-låtsas-vara-kulturella-planen om museer med Kaysa och Elin och bestämde mig för att vara hemma och bara umgås med mig själv lite istället. Minns inte när jag gjorde det en hel dag sist, måste ha varit helgen när alla var på Punk Illegal, jag hade feber och var hundvakt till halva stan. Så det kändes som att det var på tiden. Jag älskar att umgås, hänga i gäng och hitta på massa saker, men ibland måste man sitta stilla och andas lite också. Nåväl, nu har jag andats och softat, och njutit av att i lugn och ro sitta på altanen och beskåda när Ellie skördar sina jordgubbar. Ja, han har ju ett eget jordgubbsland. Det var mitt från början, men han sparade aldrig några åt mig, så jag fick sätta ett till land åt mig på framsidan som han inte kommer åt. Nu är vi båda nöjda. Sedan förra året har Ellie även en hallonbuske. Det har inte jag. Men så länge Ellie är glad är jag glad.


Min trädgårdsmästare bland sina jordgubbsplantor.

Imorgon blir det svullo-dag med Pernilla och planerande inför vårt blivande samboskap. Hon kommer att bo här på heltid, och Halle ungefär på halvtid. Ska bli skönt att ha Halle i huset igen, och Pernilla kommer jag definitivt också gilla att ha här. Kollektivkrånglet löst, jag har värvat två av mina stora favoriter i gänget. Den här vintern kommer bli så mycket bättre än den förra. På många plan.

Kommentarer
Postat av: Hanne

Tänkte bara att du kanske ville veta att valpen du förordade skulle avlivas nu är helt friskskriven från KCS. Kanske kan kännas bra att veta innan man kacklar ur sig mer.



Och snälla du, sluta kommentera min blogga bakom min rygg. Fine du gillar inte Triumphs Blaze, det är du ju uppenbart inte ensam om bland ditt gäng veganslynor på tassartillsveige. Men jag gör och så gjorde tusentals andra och vill du hacka på något, så hacka på idioterna som tar in leichmania, dvärgbandmask och annat skit med sina sunkiga spanska hittehundar.



Jag förutsätter att du vet vad jag menar, eller hur? Kommentera fritt i min blogg men sluta hänga ut den utan att ens våga stå för konsekvenserna!!!

2010-07-15 @ 17:43:39
URL: http://kennelskybar.blogglatsen.se
Postat av: Tessie

HAHA! Ja det märks ju hur avelsinsatt du är som tycker att en hund med bakbenen tryckta mot backen är sund. Angående "osunda utlänningar" verkar du ännu mer oinsatt. De kan åtminstone gå ordentligt utan att släpa bakbenen efter sig. Angående införselsregler och alla tester de genomgår kan du kontrollera med SJV innan du uttalar dig om saker du uppenbarligen har noll koll på.



Vill du inte ha en offentlig blogg som vem som helst kan läsa, lösenordsskydda den så enbart du och dina avelsslynor kommer åt den. Lycka till med era sönderavlade osunda sunkhundar som föds med alla möjliga defekter.



För övrigt är det enbart i ditt huvud det finns någon fantasi om att jag sagt att din sjuka valp ska avlivas. En hund kan må bra med KCS, men köparen ska också få sanningsenlig information om sjukdomen vid ett köp, vilket var allt det handlade om. Men som de flesta uppfödare ligger ju IQn inte högt nog för att fatta sådant.

2010-07-15 @ 18:40:17
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Hanne

Jo men Tessie vännen, vi har ju redan diskuterat detta och du har fortfarande INTE vågat ringa den IQ-befiade uppfödaren. Gör det och bilda dig sedan en egen åsikt! Jag kan min SJV, kan du?

2010-07-15 @ 19:53:57
Postat av: Tessie

Jadå "vännen", jag kan min SJV, jag har även behörighet att arbeta där med de frågorna om jag så skulle vilja. Vilket du uppenbarligen inte har eftersom du inte har den kollen du inbillar dig att du har.



Jag har redan bildat mig en mycket klar åsikt om dig som uppfödare. Det räcker gott med att du inte är villig att informera dina köpare korrekt om sjukdomar, och att du anser en hund med en rygg liknande en hoppbacke är sund eftersom en liten välvning är bra. Det är som att säga att en person som väger 300 kg är sund för att det är osunt att vara anorektiker.

2010-07-15 @ 20:02:11
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0