Manic without panic

Min psykolog var helt slut efter att ha spenderat en timme med mig idag. Han sa att han var redo att somna efter att jag speedat upp honom under vår timme. Inte så konstigt, jag satt bara och småstudsade på stolen, trummade med händerna och vickade på fötterna. Konstant. Det är svårt att sitta stilla när man är überuppåt och pigg som en duracellkanin på tjack. Dessutom pratar jag jättefort. Umgås med mig just nu är som att snabbspola allt hela tiden.

Sen drog jag och Maja på Emmaus där jag gick loss på böcker. Jag fick nämligen i läxa att försöka ta det lugnt. Typ passivitetsträna. Och då är ju böcker bra. Det blev några Arto Paasilinna-böcker, så tänkte jag ta några Tom Clancy-böcker också, men det fanns så många att jag fick beslutsångest och köpte en Roxette-vinyl istället. Ja, jag vet, inte ens jag hänger med i mitt resonemang jämt.

Så upptäckte jag plötsligt hur liten Zack är. Iallafall i jämförelse med en extremt punkig glittertoffla size 38.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0